جورجیو آرمانی یکی از تاثیرگذارترین و با نفوذترین طراحان مد ایتالیا است. این برند بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. در ادامه این مطلب از مجله دنیای مد قصد داریم شما را بیشتر برند آرماني آشنا کنیم.
بیوگرافی جورجیو آرمانی
جورجیو آرمانی در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۱۹۳۴ در پیاچنزا ایتالیا متولد شد. پدرش یک مدیر حمل و نقل بود و در شهر کوچکی خارج از شهر میلان بزرگ شد.
جورجیو و خواهرش (روزانا) و برادر بزرگترش (سرجیو) سختیهای جنگ جهانی دوم را تا حد زیادی تجربه نمودند. در این دوره، سینمایی در میلان به عنوان پناهگاهی برای او به شمار میرفت. این فضا برای او، قصری از رویاها بوده و ستارههای فیلم بسیار پر زرق و برق به نظر میرسیدند.
Giorgio Armani در سالهای اولیه زندگی خود، به آناتومی علاقهمند بوده و با استفاده از گل و دانههای قهوه عروسک میساخت. شیفتگی او به بدن انسان منجربه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پیاچنزا شد. اما پس از ۳ سال از این رشته انصراف و به ارتش پیوست.
تاسیس برند آرمانی
اما کار در ارتش نیز وی را جذب نکرد و در سال ۱۹۵۷ به عنوان طراح ویترین فروشگاه لاریناسنته (La Rinascente) در میلان شروع به کار کرد. پس از آن به عنوان فروشنده لباس مردانه مشغول به کار شد که باعث شد تجربه زیادی در زمینهی بازاریابی مد کسب کند. در دههی ۱۹۶۰ به عنوان طراح لباس مردانه به کمپانی نینو چروتی (Nino Cerruti) پیوست.
در جولای ۱۹۷۵، آرمانی و گالئوتی (Galeotti) به شرکای تجاری هم بدل شدند. بدین صورت، برند تجاری جورجیو آرمانی اس پی ای (Giorgio Armani.S.p.A) تاسیس گردید.
آرمانی کالکشن لباسهای مردانه خودش را در ۱۹۷۵ و یک سال بعد مجموعهی زنانهاش را ارائه کرد. طراح ایتالیایی کمد لباس زنان را در ۱۹۸۰ دگرگون ساخت و آنها را به سمت لباسهای شیک در رنگ و ظرافت سوق داد.
آرمانی کیفیت، پیچیدگی و بیانتهایی را در سبکهای مختلف لباسهای لوکس، جواهرات و… فراهم کرده است.
شهرت جهانی برند آرمانی
لباسی که توسط جورجیو، در سال ۱۹۸۰، طراحی شده بود، توسط ریچارد گیر (بازیگر) در فیلم ژیگولوی امریکایی پوشیده شده و توجهات زیادی را به این برند جلب کرد. در اندکی بعد آوازه لباسهای خوش دوخت جورجیو آرمانی به ستارگان مشهور هالیوود رسید. و آ نها با لباسهای آرمانی بر روی فرش قرمز قدم زدند. از جمله این افراد میتوان به میشل فایفر، جودی فاستر و جان تراولتا اشاره کرد.
در دهه ۸۰ میلادی آرمانی آنقدر مشهور بود که تاجران بزرگ رویای پوشیدن لباسهای این برند را داشته باشند و آن را به نماد موفقیت خود تبدیل کنند. کت و شلوارهای معروف به پاور سوت (power suit) استقبال زیادی را از سمت خریداران دریافت کردند. این محبوبیت، آرمانی و گیلیوتی را وادار کردند تا کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه بدهند.
در سال ۲۰۰۵، آرمانی اولین خط مد لباس زنانه خود را به بازار عرضه نمود. او راهاندازی این پروژه سرمایه گذاری سطح بالا را تنها به علت علاقه خود به یک چالش جدید انجام داد.
محصولات جورجیو آرمانی
در پایان ۱۹۹۰ برندش دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان بود که شروع به راه اندازی دیگر خطوط اش کرد: Emporio Armani، Armani Exchange، Armani Jean، Armani Collezioni و… . همچنین با طیف متفاوتی از جمله کالاهای خانگی، انتشار کتاب و لباسهای ورزشی و… کار خود را ادامه داد.
امروزه، برند تجاری آرمانی را میتوان در فروشگاههای بزرگ در سراسر جهان و همچنین، در ۵۰۰ فروشگاه خردهفروشی انحصاری پیدا کرد.
در حال حاضر هتلها، به آخرین و جدیدترین سرمایهگذاری جورجیو آرمانی تبدیل شدهاند. در سال ۲۰۱۰، او اولین هتل خود را در دبی افتتاح کرد، و انتظار میرود که به زودی، یک هتل دیگر در میلان افتتاح شود.
aaaaliii Ьood
ممنون از توجه شما