theme wordpress
۵ فایده اصلی آنتی اکسیدان ها - مجله دنیای مد

۵ فایده اصلی آنتی اکسیدان ها

۵ فایده اصلی آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها مواد بسیار مهمی هستند که در حفاظت از سلامتی بدن نقش دارند. کمبود آن می تواند باعث آسیب به بدن شود. بنابراین با شناخت مزایای آن می توانید سعی در تامین این مواد جهت سلامتی خود بنمایید. در این مطلب از دنیای مد قصد داریم تا در مورد فواید آنتی اکسیدان صحبت کنیم.

فواید آنتی اکسیدان

۱- کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی و طول عمر بسیار مهم هستند که به صورت طبیعی در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند. از جمله فواید آنتی اکسیدان ها کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد است که باعث اکسیداسیون بیش از حد در بدن ما می شوند.
رادیکال های آزاد باعث آسیب به DNA و رشد غیرطبیعی سلول می شوند. همچنین به پروتئین های ساختاری مانند پوست، مفاصل و رگ های خونی آسیب می رسانند.

در حقیقت آن ها با بیشتر بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی، آرتروز، آلزایمر، سرطان، آب مروارید و دیابت و حتی پیری زودرس همراه هستند.

۲- کاهش رادیکال های آزاد از فواید آنتی اکسیدان

اگرچه رادیکال های آزاد یکی از مواد جانبی طبیعی متابولیسم ما هستند. اما بیشتر مردم در طول روز رژیم غذایی سالم و متعادلی جهت جذب آنتی اکسیدان کافی استفاده نمی کنند. از فواید آنتی اکسیدان برای بدن، حذف رادیکالهای آزاد و در نتیجه ارتقا سلامت عمومی بدن می‌باشد.

۵ فایده اصلی آنتی اکسیدان ها

۳- افزایش سم زدایی در بدن

یکی دیگر از فواید مصرف آنتی اکسیدان ها از بین بردن سموم بدن می باشد. همچنین، سبک زندگی سریع امروزی، نیاز ما به آنتی اکسیدان ها را بسیار بیشتر می کند. رادیکال های آزاد با نوشیدن زیاد الکل، سیگار کشیدن، داشتن استرس و زندگی در محیط آلوده، در حجم بیشتری تولید می شوند. خوردن غذاهای آماده (فست فود) و چرب و شیرین نیز باعث افزایش تولید رادیکال های آزاد می شود.

۴- تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن

حتی آن دسته از افرادی که با اطمینان می گویند، حجم مناسب پروتئین، میوه و سبزیجات خود را در روز می خورند. باید به این نکته مهم توجه کنند که، غذایی که امروزه می خوریم، همان غذای گذشته نیست. امروزه با توجه به روش های مدرن کشاورزی، مواد معدنی که از خاک گرفته می شود، خیل زود از بین می روند. مثلا کلم بروکلی های امروزی حاوی ویتامین C کمتری نسبت به ۵۰ سال قبل است. خاک های کنونی به ویژه از نظر سلنیوم کمبود دارد، سطح کم سلنیوم خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد.

غذاهای فرآوری شده و دارای نگهدارنده نیز مواد مغذی مهم محصولات را از بین می برد. اگر مواد مغذی موجود در غذاها با فرآوری کردن و افزودن مواد نگهدارنده کاهش یابد. مصرف یک نوع رژیم غذایی ثابت، کافی نخواهد بود.

۵ فایده اصلی آنتی اکسیدان ها

۵- تقویت سیستم ایمنی بدن از فواید آنتی اکسیدان

با این حال، آنچه ما باید حتما انجام دهیم، مصرف مکمل غذایی آنتی اکسیدانی است. مطالعات نشان داده که مصرف آنتی اکسیدان تاثیر قابل توجهی در حفظ سلامت مطلوب دارد. مصرف تنها یک محصول آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و ویتامین E برای محافظت کافی نیست.

آنچه که مردم معمولاً توجه نمی کنند این است که، مصرف چند نوع آنتی اکسیدان، نتیجه بهتری می دهد. بنابراین بهتر است ترکیبیی از آنتی اکسیدان ها مصرف شود. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از یکدیگر حمایت می کنند، به عنوان مثال ویتامین E اگر توسط سلنیوم پشتیبانی شود بهتر عمل می کند.

ترجمه از سایت Healthy

error: Content is protected !!