theme wordpress
معرفی برند بربری Burberry - مجله دنیای مد

معرفی برند بربری Burberry

معرفی برند بربری Burberry

برند بریتانیایی بربری مشهور‌ترین تولیدکننده پارچه‌های شطرنجی در دنیای مد و فشن است.

بیوگرافی بربری

توماس بربری (Thomas Burberry) در روز ۲۷ آگوست ۱۸۳۵ در دهکده بروکهام گرین (Brockhamgreen) در نزدیکی شهر لندن متولد شد. او در نوجوانی نزد یک خیاطی کوچک کار می‌کرد و پس از مدتی در سال ۱۸۵۶ خودش در بیسینگ استاک (BasingStoke) / همشایر، یک فروشگاه کوچک لباس باز کرد، ولی در ابتدا موفقیت چندانی نداشت.

معرفی برند بربری Burberry

آغاز راه برند بربری Burberry

در سال ۱۸۷۰ او روی طراحی لباس‌هایی با مقاومت بالا برای ماهیگیران یا شکارچیان متمرکز شد. توماس به آب و هوای بارانی انگلیس عادت نداشت و پس از درگیر شدن به دردهای روماتیسمی؛ به فکر افتاد که نوعی بارانی نخی و مقامی درست کند؛ بنابراین پارچه جدید گاباردین (Gabardine) را در سال ۱۸۸۰ ابداع نمود و با این کار به شهرت زیادی رسید.

معرفی برند بربری Burberry

گاباردین

این پارچه‌ی مقاوم جزو اولین بافت‌های کاملا ضدآب بود و با این حال می‌توانست به‌راحتی جریان هوا را از خود عبور دهد. بعد‌ها این جنس پارچه، پایه‌ای برای تولیدات مشهور دیگر بربری، مانند کت‌های بارانی محبوب آن بود.

در سال ۱۸۹۱ شعبه دوم بربری در لندن افتتاح و به عنوان دفتر مرکزی شرکت معرفی شد. خانواده سلطنتی انگلیس و ارتش نیز به این برند علاقه‌مند شده بودند.
لوگو برند بربری در سال ۱۹۰۴ به ثبت رسید. سوارکاری که یک سپر را با خود حمل می‌کند نماد حفاظت غرور و افتخار است.

معرفی برند بربری Burberry

بارانی‌های Tielocken

یکی از امضاهای مهم برند بربری که پله‌ی بلندی به سوی ترقی بود، کت‌های بارانی با نام Tielocken بود، که در سال ۱۹۱۲ توسط توماس طراحی شد. دلیل محبوبیت این کت‌ها، ظاهر شیک و مدرن لباس با طراحی کلاسیک و ضدآب بود که به صاحب آن در هر شرایط آب‌وهوایی راحتی و خوش‌پوشی را ارائه می‌کرد.

کت‌های بربری به حدی مقاوم، راحت و خوش‌دوخت بودند که مورد استفاده ورزشکاران برای فعالیت‌های سخت مانند فتح قله یا حتی سفر به قطب جنوب بودند. این بارانی‌ها کاملا ساده بدون دکمه بود و با یک کمربند همرنگ به دور لباس بسته می‌شد.

معرفی برند بربری Burberry

ترنچ‌کت

آغاز جنگ دلیل خلق نوع تازه‌ای از بارانی به نام Trench coat بود. با شروع جنگ جهانی اول از برند بربری خواسته شد تا کت‌های Tielocken را متناسب با شرایط میدان جنگ طراحی کند. در طراحی جدید دکمه‌ها، جای قمقمه، نارنجک، کمربند مخصوص (فانوسقه)، جیب داخلی برای نقشه و لایه‌ی ضخیمی در ناحیه‌ی سینه برای محافظت بهتر در مقابل آب‌‌وهوای سخت به بارانی‌های قدیمی اضافه شد.

با پایان جنگ نیز ترنچ‌کت‌ها نیز به فراموشی سپرده نشدند و درخواست بازار برای این بارانی شیک، که نسبت به نسل قبلی خود کمتر دست‌ و پاگیر بود، زیاد شد.

معرفی برند بربری Burberry

خطوط نوا

Novapattern یا طراحی نوا یکی دیگر از تاثیرات پر‌رنگ بربری بود. طرح‌هایی چهارخانه با خطوط سیاه و سفید که امروزه معرف اصلی بربری‌اند. این الگو در سال ۱۹۲۰ توسط توماس ارائه شد و از ابتدای معرفی به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت.

در سال ۱۹۲۰ توماس بربری در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

بعد از فوت توماس بربری

در سال ۱۹۵۵ فروشگاه‌های بزرگ یونیورسال (Great Universal Stores) یا همان GUS نام تجاری بربری را خرید. و در سال ۱۹۶۰ اولین مجموعه اکسسوری، شامل کیف دستی، کیف پول و چمدان، را به محصولات خود اضافه کرد.

در سال ۱۹۹۷ رز ماری براوو امریکایی، به عنوان مدیرعامل جدید منصوب شد و همه چیز را تغییر داد. کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های معتبر و به روز کردن طرح لباس‌ها و استفاده از پارچه شطرنجی سنتی بربری، این برند را مورد توجه افراد خوش لباس معروف و طرفداران مد قرار داد.

در سال ۲۰۰۶ رز ماری بازنشسته و آنجلا آرنتس جانشین او شد.

معرفی برند بربری Burberry
آنجلا آرنتس

تغییر لوگو و طرح برند بربری در سال ۲۰۱۸

ریکاردو تیشی به عنوان مدیر جدید خلاقیت این برند معرفی و چند ماه بعد از عهده داری این سمت، تصمیم به تغییر لوگو و طرح مونوگرام این برند گرفت.

معرفی برند بربری Burberry

ریکاردو تیشی از طراح گرافیک و مدیر هنری پیتر ساویل برای این کار کمک گرفت. در طراحی این طرح از حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی بنیانگذار برند (توماس بربری) و از رنگ‌های سفید و نارنجی و رنگ بژ کلاسیک بربری استفاده شده است.

error: Content is protected !!