theme wordpress
فشن بلاگر کیست و چکار می کند؟ - مجله دنیای مد

فشن بلاگر کیست و چکار می کند؟

فشن بلاگر و اینفلوئنسر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد و فشن

فشن بلاگر یا وبلاگ نویس مد کیست و چه کاری انجام می دهد؟ تا چند وقت پیش، فشن بلاگری مانند یک تخصص به نظر می‌آمد، اما امروزه وبلاگ نویس های مد، کارهای زیادی انجام می دهند. از جمله راه اندازی سایت شخصی، بررسی کمپین های مد، تبلیغات و حتی پوسترهای مجلات قابل اشاره است. در این مطلب از مجله دنیای مد به معرفی فشن بلاگر و مهارت‌ های لازم در این حرفه خواهیم پرداخت.

فشن بلاگر کیست؟

امروز صنعت مد تنها در مجلات و روزنامه‌ ها نیست، بلکه فشن بلاگرها هم نقش بسیار مهمی در این زمینه پیدا کرده ‌اند. به زبان ساده، فشن بلاگر کسی است که به دلیل وب سایتش در زمینه مد، شناخته شده باشد. فشن بلاگرها دیدگاه و سلیقه خاص خود را دارند؛ در نتیجه هر یک با روش خود به بیان دیدگاهش می پردازد.

فشن بلاگرها افرادی هستند که به دنیای مد، مدلینگ و فشن علاقمند و در این زمینه فعالیت دارند. این افراد دارای توانمندی هایی هستند که با کمک رسانه های دیجیتال مانند وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی؛ اطلاعاتی چون طرح ها و برندهای جدید و استایل های متفاوت را به صورت عکس، فیلم یا متن با دیگران به اشتراک می گذارند. این فشن بلاگرها با توجه به شهرت و محبوبیت شان در بین مخاطبان، جزو تاثیرگذاران (Fashion Influencers) در بین مردم می باشند. به همین علت طراحان مد و لباس برای تبلیغ محصولات خود از آنها استفاده می کنند. تا یک محصول یا استایل خاص را به مردم نمایش و آن ها را تشویق به خرید از این مد نمایند.

وظایف لازم برای فشن بلاگر شدن

  • داشتن وبسایت یا وبلاگ
  • معرفی سلیقه شخصی به صورت تصویری و نوشتاری
  • ایجاد ارتباط بین همکاران و برند‌های لباس برای تبلیغات

مهارت های مورد نیاز یک فشن بلاگر

اگر می ‌خواهید فشن بلاگر شوید، لازم است چیزهایی بیشتر از انتخاب لباس و اکسسوری‌ و توانایی ژست گرفتن داشته باشید. فشن بلاگری هم مانند مشاغل دیگر، نیازمند تلاش و کوشش، کسب مهارت‌ های متعددی است. بنابراین، برای فشن بلاگر موفق شدن، باید اقدام به یادگیری و تلاش کنید. برخی از این مهارت‌ های موردنیاز در ادامه برای شما آورده شده است.

مهارت نوشتن

یکی از راه‌ های جذب طرفدار و خواننده، تهیه محتوای ارزشمند و جذاب است. با تولید محتوای نوشتاری جذاب، وبلاگ موفقی خواهید داشت. پس باید مهارت نوشتن را، با کمک مطالعه وبلاگ های مشهور و موفق، در خود تقویت کنید.

فشن بلاگر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد و فشن

مدلینگ و استایلینگ فشن بلاگر

یک فشن بلاگر، در زمینه فشن صاحب سبک است. پس طبیعی است به عنوان یک مدل در دنیای مدلینگ حضور داشته باشد. یا برای خود و مخاطبینش، استایل جدید خلق نماید.

مهارت‌ شبکه ‌سازی

شبکه ‌سازی از مهمترین مهارت‌ های هر فشن بلاگری است که باید درباره آن بدانید. شبکه ‌سازی کمک می ‌کند تا بتوانید با فشن بلاگرهای دیگر ارتباط برقرار نمایید. همچنین، بتوانید ترافیک وب ‌سایت خود را افزایش دهید. تعامل با خوانندگان و مخاطبان متعدد، نیازمند تهیه محتوای مفید برای وبلاگ تان و در نتیجه جذب مخاطب علاقمند و وفادار است.

عکاسی و ویرایش عکس

حتما از اهمیت تصویر در رسانه‌ های اجتماعی آگاهید. این اهمیت در مورد فشن بلاگر‌ها بسیار زیاد است. برای انتشار عکس‌ جذاب، باید فنون عکاسی و ویرایش عکس را بلد باشید.

آشنایی فشن بلاگر با رسانه‌ های اجتماعی

رسانه‌ های اجتماعی، مانند توئیتر و اینستاگرام را به خوبی بشناسید تا بتوانید مخاطبین را جذب کنید. دانستن قواعد، به شما کمک می‌کند تا بدانید چه محتوایی را در چه زمان و در چه پلتفرمی منتشر کنید تا تأثیر بهتری بر مخاطب داشته باشد.

تبلیغات

یکی از منابع درآمد اصلی بلاگرها، تبلیغات می باشد. فشن بلاگر باید مهارت های ارتباطی خوبی در حوزه تبلیغات داشته باشد. این کار به او کمک می کند تا تبلیغات بیشتر و بهتری جذب کند، در نتیجه، درآمد بیشتری خواهد داشت.

شناخت مخاطب

باید مخاطب خود را به خوبی بشناسید. فشن بلاگر موفق باید از روحیات و احساسات مخاطب خود آگاه باشد.

برنامه ‌ریزی و کار مداوم

به یاد داشته باشید که یک فشن بلاگری یک شغل تمام وقت است و اصلا مانند تفریح نیست. شما باید برای هر ساعت از روز برنامه‌ ریزی دقیق داشته باشید، تا بتوانید همیشه، با حوصله و انگیزه کار کنید.

شناخت برندها وانتخاب درست فشن بلاگر

به عنوان یک فشن بلاگر موفق، باید با برندهای مختلف آشنا باشید، آن ها و محصولات شان را خوب بشناسید. تا بتوانید لباس و اکسسوری‌ های جذاب را انتخاب و خوب با یکدیگر ست کنید.

انواع وبلاگ مد

باید فکر کنید که یک مجله آنلاین باید برای آگاهی و منبع مردم ایجاد شود. به عنوان یک وبلاگ نویس شخصی باید زندگی خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید. و این کار قطعاً آسان نیست.

فش بلاگر سبک شخصی

اما بلاگرهای سبک شخصی فقط روی لباس های خود متمرکز هستند و به عنوان یک کسب و کار به آن نگاه نمی کنند.

فشن بلاگر عمومی

فشن بلاگرهای عمومی، علاقمند به ایجاد محتوای عمومی مد هستند، مانندPurse Blog. این وب سایت آنلاین، با تولید و فروش کیف های طراحی جدید، هر ساله درآمد زیادی کسب می کند.

ولاگرها (Vlogger)

بخشی از بلاگرها نیز هستند که در یوتیوب فعالیت دارند. این افراد، هر هفته ویدئوهایی در مورد مد و زیبایی منتشر می کنند. و با داشتن مخاطبین میلیونی، به امپراطوری تبدیل شده اند.

فشن بلاگر و اینفلوئنسر کیست و راهنمای کسب درآمد وبلاگ نویس مد و فشن

بلاگر و اینفلوئنسر مد چه تفاوتی با هم دارند؟

حتما کلماتی چون بلاگر و اینفلوئنسر را شنیدید. صنعت مد تنها توسط سردبیر مجلات اداره نمی شود، بلکه امروزه این صنعت با ترکیبی از روزنامه نگاران، متخصصین مد، افراد مشهور و… آماده می گردد.

به دلیل گستردگی فضای اینترنت، در مورد تمایز بین هر نقش توضیح زیادی‏ وجود ندارد. اما در مجموع فشن بلاگر و اینفلوئنسر با هم فرق دارد. اینفلوئنسر ها تنها در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند. اما بلاگرها، به جز سوشال مدیاها در جاهای دیگر مانند وبلاگ و… نیز حضوری پررنگ دارند.

بلاگر (BLOGGER)

بلاگر کسی است که با وب سایت خود شناخته می شود. فشن بلاگر یا بلاگر مد دارای دیدگاه و سلیقه خاص است و روش منحصر بفردی، چه دیداری و چه کتبی، برای ارائه و فشن و مد دارد.

بلاگرهای موفق از وبلاگ های خود برای درج تبلیغات، کمپین و پروژه های برند کسب درآمد می کنند، ‏مانند فراگنی. بلاگری آینده روشنی ندارد، چون با کاهش ترافیک وبلاگ ها می تواند تعطیل شود.

اینفلوئنسر

اینفلوئنسرها معمولا فقط در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند. در حال حاضر، ارزش یک اینفلوئنسر به تعداد فالورهای آن و افراد دنبال کننده، بستگی دارد. برندها برای استفاده اینفلوئنسرها از برندشان در اینستاگرام، به آن ها پول می دهند. ازجمله اینفلوئنسرهای موفق می توان به کامیل کریل، کارولین وریلند، اولیویا پالرمو و لوسی ویلیامز اشاره نمود. اگر بلاگرها و اینفلوئنسرها، واقعا محبوب باشند می توانند به یک برند تجاری حقیقی تبدیل شوند و مجموعه های مد یا لوازم جانبی خود را راه اندازی کنند.

کلام آخر

در مطلب گفتیم که فشن بلاگر بودن کار ساده ‌ای نیست و نیاز به مهارت‌ های متعددی دارد. توجه داشته باشید که حداقل سه بار در هفته، پست‌ هایی را در وبلاگ خود منتشر کنید. و با طرح سوال و نظر، ذهن مخاطب را درگیر کنید. تولید محتوای به‌ روز و جذاب، مخاطب را برای بازدید از وبلاگتان مشتاق می کند.

منبع: raindropsofsapphire

error: Content is protected !!