theme wordpress
دلیل طراحی لباس های عجیب فشن - مجله دنیای مد

دلیل طراحی لباس های عجیب فشن

دلیل طراحی لباس های عجیب فشن

در بسیاری از مراسم، لباس ‌های عجیب را در فشن شو ها مشاهده می‌ کنیم. این لباس ‌‌ها طوری طراحی شده اند که قابلیت پوشیدن ندارد. دلیل طراحی این لباس ‌‌ها مختلف و به تفکرات طراح بستگی دارند، چون می خواهند با استفاده از لباس ها منظوری را بیان کنند. در این مطلب از مجله دنیای مد می خواهیم دلیل طراحی عجیب و غریب لباس‌ های فشن شو را بررسی کنیم.

دلیل طراحی عجیب ‌ترین لباس ‌های فشن شو

در ابتدا فشن را تعریف کنیم. فشن در ‌واقع سبک و شیوه‌ای است که بر جهات مختلف زندگی تاثیر می‌گذارد. فشن نشان‌دهنده سلیقه اکثریت یا برخی از افراد در دوره زمانی خاصی است و نوعی سبک زندگی به‌حساب می‌آید.

در نمایش‌های فشن سالیانه، طراحی های عجیب برخی از برندها بسیار جلب توجه می‌کند. به نظر بسیاری از افراد، این لباس‌ها زشت، ناخوشایند و غیرقابل پوشیدن است. در حالی که این لباس‌ها برای فروش طراحی نشده‌اند.

برندهای مختلف، دلایل شخصی برای طراحی‌های اغراق‌آمیز لباس‌ها دارند؛ مانند برندهای زارا، نایک و H&M که همیشه با طراحی‌های عجیب مخاطبان خود را شگفت‌زده کرده اند.

لباس های عجیب و غریب در فشن

سبک اکسپرسیونیسم، مکتبی هیجان‌نما خوانده می شود. در این سبک هنرمند به جای واقعیت عینی، عواطف و اتفاقات ذهنی خود را نمایش می‌دهد. درنتیجه می‌تواند خوشایند سلیقه عام مردم نباشد.

با نگاهی کوتاه به فشن شو AW16 تاثیر این سبک هنری بر دنیای مد کاملا دیده می‌شود. طراحی المان‌های اغراق‌آمیز در عجیب ‌ترین لباس ‌های فشن شو برندهای مختلف دیده می‌شودکه سبک اکسپرسیونیسم در هنر را یادآوری می کند. درنتیجه یکی از دلایل طراحی لباس‌های عجیب فشن می تواند تاثیر سبک هنری خاص در مد باشد.

خلاقیت طراح مد

یکی از دلایل عجیب بودن برخی از لباس ‌های فشن، به خلاقیت طراح بستگی دارد.  طراحان با ایجاد لباس‌ های غیرعادی یا آرایش و گریم ‌‌های عجیب، می‌ خواهند خلاقیت طراحی خود را نمایش ‌دهند. طراحان از اینکه لباس ‌های عادی را فقط برای فشن شو‌ها طراحی کنند خسته می ‌شوند. بنابراین هزینه زیادی را صرف استفاده از اکسسوری‌های گران قیمت در طراحی ‌‌های خود می ‌کنند تا خلاقیت خود را نشان دهند.

ایجاد تنوع در مد

طراحان، برای خارج کردن مد از حالت کلاسیک، لباس‌‌های خود متنوع تولید می‌ کنند. و با طراحی ‌‌ها می‌خواهند مخاطبین بیشتری را به مراسم خود جذب نمایند. بنابراین دلیل عجیب بودن بعضی از لباس‌های فشن ایجاد تنوع است. مدل‌‌ هایی با لباس های عجیب روی صحنه، تمام سعی خود را دارند تا چشم مخاطب را به خود جلب کنند.

آیا لباس ‌‌های عجیب فشن شو قابل فروش هستند؟

طراحی هوشمندانه به عنوان ترندهای آینده

بسیاری از برندهای معتبر دنیا با طراحی اغراق‌آمیز اما هوشمندانه لباس‌های خود، اطلاعاتی از مجموعه فصل آینده خود را ارائه می‌دهند. در‌ واقع با طراحی لباس برای فشن شو، اطلاعاتی کلی از مضامینی چون احساسات، خلق‌و‌خو و فضای هنری مجموعه آینده را به نمایش می‌گذارند. برای مثال، جنس پارچه مورد استفاده، ترکیب رنگ و المان‌های مرتبط با رنگ در مجموعه آینده به اطلاع مخاطب می‌رسد.

در ‌واقع عجیب ‌ترین لباس های فشن شو، طراحی های اغراق آمیز از مجموعه های آینده است. این طرح ها معمولا ماندگاری بیشتری در ذهن خواهد داشت و با دیدن این لباس‌ها، ناخودآگاه در ذهن آنچه که قبل‌تر دیده‌اید را تداعی می‌کند.

نوآوری همیشه در ابتدا زشت به ‌نظر می ‌آید!

لباس و پوشش در نظر مردم عام سبکی مشخص دارد. بسیاری از افراد مایلند لباس‌هایی ساده و معمولی با رنگ ملایم بر تن کنند. اما لباس‌های ساده امروزی، در سال‌های دور لباس هایی عجیب در فشن شو بودند. نوآوری و خلاقیت در همه زمینه‌ها می تواند در ابتدا زشت و ناخوشایند باشد.

بر‌اساس اعتقادی که در یک تئوری قدیمی وجود دارد زشتی و نوآوری همیشه در کنار یکدیگر پا به بازارهای جهانی می‌گذارند. برندهای معتبر دنیا با نمایش نوآوری خود در لباس‌ها در ابتدا توسط مخاطبان نقد می‌شوند. اما “زمان” کاربرد نوآوری‌ها را به مردم نشان می‌دهد.

برای طراحان دنیای مد، خلاقیت مهم‌تر از پذیرش عامه است. درنتیجه لباس‌هایی طراحی می‌کنند که تا قبل از آن کسی ندیده باشد. این لباس‌ها با ظاهری عجیب در نمایش‌های فشن ظاهر شده و شاید بعد از گذشت سال‌ها جزو محبوب‌ترین مدل‌ها شوند.

تبلیغات و ماندگاری در ذهن مخاطب

هنر و مد دو بخش جدانشدنی هستند. با این حال همیشه سبک‌های هنری بر طراحی لباس تاثیر نمی‌گذارد. گاهی لباس‌ها فقط برای تبلیغات طراحی می‌شوند. هزینه شرکت در فشن شوهای معتبر دنیا بالاست و تبلیغات نیز در این نمایش‌ها تاثیر زیادی بر مخاطب دارد. در‌نتیجه برندهای معتبر دنیا برای ورود به فشن شوها مبالغ بسیار بالایی پرداخت می‌کنند، چون در ادامه، تبلیغات برندشان بدون هیچ هزینه‌ای در رسانه‌ها رخ می دهد!

بعد از نمایش لباس های عجیب فشن شو، تیتر اول تمام مطبوعات، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواهند شد. عکس های این لباس‌های عجیب و انتشار آن در دنیای مجازی، آسان‌ترین روش تبلیغات برندها خواهد بود. از این طریق نام برند به‌سادگی در ذهن مخاطبان ماندگار می‌ماند.

رقابت در طراحی زشت ‌ترین و عجیب ‌ترین لباس ‌ها

بسیاری از طراحی‌های اغراق‌آمیز در نمایش‌های فشن نیز هیچ دلیل پنهانی ندارند. تنها هدف برند، تبلیغات و فروش بیشتر است. همین امر آن ها را وارد رقابت طراحی عجیب ‌ترین لباس ‌های فشن شو کرده‌ است.

لباس‌های عجیب و نامتعارف سبب بازنشر بسیار زیاد در فضای مجازی می‌شود. در‌نتیجه بسیاری از برندها در رقابت طراحی زشت‌ترین لباس‌ها با هم به سر می‌برند.

طراحی هوشمندانه به عنوان ترندهای آینده

آیا لباس ‌‌های عجیب فشن شو قابل فروش هستند؟

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که طراحی و دوخت این لباس ‌‌ها زحمت بسیاری دارد. و شاید تصور کنید که این لباس‌‌ ها قابل پوشیدن نیستند و روانه بازار نمی شوند. برندهای معروف در دنیا مانند دیور، برخی از طرح‌های خود را با ظاهری عجیب طراحی می کنند.

برخی از سلبریتی های برای خاص دیده شدن، این لباس ها را در مراسم هایی می پوشند. برخی از آن ها با این لباس ‌ها جذاب دیده می شوند و چشمان بیشتری را به خود جذب می کنند. بنابراین، این لباس ‌‌ها خیلی هم غیرقابل پوشیدن نیستند و افرادی خاص آن را استفاده می کنند.

منبع: fashionition

error: Content is protected !!