پس از نیویورک و لندن نوبت میلان بود که میزبان هفته مد باشد. این رویداد مهم دنیای مد از ۱۷ سپتامبر به مدت ۶ روز متوالی با حضور طراحان برجسته در این شهر برگزار شد. در ادامه نگاهی به چند کالکشن هفته مد میلان ۲۰۲۰ خواهیم داشت.
هفتهای بسیار جذاب و پر سروصدا تر از هفته مدهای قبل، با دیدگاه حفظ محیط زیست در برخی از برندها سپری شد. برخی از برندها به میراث خودشان برگشتند مثل ورساچه و فندی… و برخی دیگر مثل آرمانی، عناصر طبیعت را سرچشمه ذوق و افکارشان قرار دادند.
یکی از اتفات هیجان انگیز در هفته مد میلان امسال، طراحی ورژن ۲ لباس سبز جنیفر لوپز، معروف به “لباس جنگل“، توسط ورساچه بود. این لباس که ورژن ۱ آن در سال ۲۰۰۰ سبب شکل گیری google image شده بود، امسال به شکل آپدیت شدهای توسط جنیفر لوپز و در انتهای کالکشن ورساچه، رونمایی شد.
ورساچه
طراحیهای این کالکشن ورساچه، نشان دادن جذابیتهای زنانه و حال و هوای دهه ۹۰ میلادی است و در کنار آن با چاپ پترن گل، جانوران، حشرات و سمبلها بر روی لباسها مواجه میشویم.
قسمت اول این شو، مدل ها ورود با شکوهی با کت ها و لباس های جذاب مشکی داشتند. ورساچه علاوه بر استفاده از رنگ های شاد و پترن در طراحی های خود، از رنگ مشکی هم استفاده کرد تا سبک و سیاق شیک دهه ۹۰ میلادی را نشان دهد.
استفاده از متریال براق و جین، جوراب شلواریهای ابر و باد و پالت رنگی شاد مانند رنگهای سبز، سبز آبی، صورتی روشن، نارنجی روشن، سبز چمنی از مشخصههای این مجموعه بود.
فندی در هفته مد میلان ۲۰۲۰
سیلویا فندی (Silvia Venturini Fendi) طراح برند فندی، با شعار این که «من می خواهم که زنان فقط احساس راحتی و سبکی کنند»، کالکشن خود را با نام “حال و هوای آفتابی” توصیف کرد.
طراحی های این برند، الهام گرفته شده از زیبایی طلوع و غروب آفتاب، در جزیرهی پونزا ایتالیاست. در واقع می توان گفت منبع الهام این کالکشن زمین، طبیعت، خورشید و المانهای این چنین است.
پالت رنگی این کالکشن نشان دهنده حضور خورشید در زاویههای مختلف است مانند رنگ های کرم، خاکی، نارنجی، رنگ صورتی و همچنین پترن های گلدار و جنگلی استفاده شده است.
پیراهنهای که با ترکیب بافت و حریر دوخته شدهاند و کت ها و ترنچ کت های اورسایز، قسمتی از این کالکشن را تشکیل دادهاند و مثل همیشه کت های و پالتوهای خز را هم میتوانید در این مجموعه ببینید.
موچینو
برند موچینو در هفتهی مد میلان مجموعهای با المانها و کانسپت خاصی طراحی و تولید شده بود. لباسهای این کالکشن برای یادبود پابلو پیکاسو و متاثر از نقاشیهای او طراحی و دوخته شده بود.
دنیای کوبیسم برِ صحنه فشن … از هارلکوئین (Harlequin) تا گیتار و دختری با ماندولین (Mandolin with Girl)… طرحهای جدید Moschino است که با الهام از نقاشیهای پیکاسو کار شده است.
به گفتهی جرمی اسکات، طراح خلاق برند موسکینو، تمامی پترنها و نقوش پارچهها قبل از دیجیتالی شدن، با دست نقاشی شدهاند.
پرادا در هفته مد میلان ۲۰۲۰
منبع الهام طراح کالکشن پرادا ترکیب و تلفیق استایل پرپی با کمی زرق و برق استایل شیک بود. استفاده از پارچهی نارنجی و طلایی در این کالکشن تکرار شده است.
در کلکسیون پرادا شاهد کت ها و شلوارهای جذابی و پیراهنهایی با سیلوئت دهه ۷۰ میلادی و استفاده از مرواریدهای زیبا و کلاههای خاصی به عنوان اکسسوری، که از حس و حال دهه ۵۰ میلادی الهام گرفته شدهاند.
گوچی
هفته مد پاییز و زمستان امسال با نمایش طراحهای گوچی آغاز شد. آلساندرو میشل، مدیر طراحی خلاق گوچی همزمان از دو ایده «پیچیدگی هستی و دوگانگی آن» و «باغ کیمیاگران و فضایی جادویی» الهام گرفته بود.
کالکشن گوچی در هفته مد میلان ۲۰۲۰ جزو معدود مجموعههایی بود که مفهومی فراتر از مد داشت. الساندرو میکله (Alessandro Michele)، از طراحان هدفمند دنیای مد که دغدغههایی نظیر حفظ محیط زیست و آزادی فردی دارد.
ابتدا ۲۱ مدل با لباسهایی سفید، شبیه لباسهای بیمار روانی در بیمارستان، وارد شدند. که البته در پیج اینستاگرام برند گوچی ذکر شده این لباسها برای نمایش بیانیه اعتراضی بوده و برای فروش نیست. سپس پارت دوم، که کالکشن اصلی گوچی بود، به نمایش درآمد.
در این بخش طرحهای تام فورد در دههی ۹۰ برای گوچی تداعی شده بود. پارچهها در کمال سادگی در پالت رنگی گرافیکی لباسها ارائه شد.
دالچ گابانا در هفته مد میلان ۲۰۲۰
طرحهای اخیر دومینکو دولچه و استفانو گابانا برای بهار / تابستان ۲۰۲۰ در هفته مد میلان برگرفته از جنگلهای اسرارآمیز سیسیلی است.
استفانو گابانا یکی از طراحان برند دالچ اند گابانا در رابطه با این کالکشن گفت: “ما از این که چیزی مسحور کننده خلق کنیم لذت میبریم. عاشق حس خوشحالی و فصل تابستان و حال و هوای آن هستیم و این فلسفه ماست.”
شروع مجموعه با لباسهایی سافاری خاکی رنگ با جیبهای بزرگ آغاز شد. که تاکید بر کمر، زیبایی و ظرافت زنانه را چاشنی این بخش کرده بود. لباسهایی با پترن میوه و جنگل، پارچههایی از جنس حریر و ساتن و لباسهای یکدست مشکی، از طرحهای شاخص این مجموعه بود.
جورجیو آرمانی
شرکت مد و لباس آرمانی صاحب زیر برندهای، امپریو آرمانی (Emporio Armani) و جورجیو آرمانی (Giorgio Armani) است که عمدتا توسط خود جورجو آرمانی طراحی میشود و هر ساله در هفته مد میلان حضور دارند.
Emporio Armani
مجموعه آماده پوشیدن بهار/تابستان ۲۰۲۰ امپریو آرمانی در ۱۹ سپتامبر در هفته مد میلان رونمایی شد. این مجموعه که “هوا” نام داشت؛ در کمال سادگی با تنالیته رنگهای ملایم با متریال براق، بی وزنی را القا کرد و مخاطبین را به شدت تحت تاثیر قرار داد.
این فشن شو با طرحی با سیلوئت کاملا آزاد آغاز شد و حس رهایی را بیان میکرد. ترکیب رویه نازک و بلند صورتی کمرنگ با شلوار گشاد نقرهای، شروع حس لطافت در این مجموعه بود. آبی و سبز کمرنگ از دیگر رنگهای استفاده شده در این مجموعه بود.
Giorgio Armani
کالکشن بهار ۲۰۲۰ جورجیو آرمانی با اختلاف ۲ روز با برند امپریو، در هفته مد میلان ارائه شد. نام این مجموعه “زمین” بود؛ که ترکیبی از ظرافت زنانه با عنصر طبیعت و گیاهان و به نوعی تجلیل از زمین بود.
انعکاس رنگها در این مجموعه از طیف رنگ قهوهای و خاکستری تیره به سمت آبی میرود و در نهایت از آبی و صورتی روشن میرسد. متناسب با این روند، جنس پارچهها شفاف و نازک تر و فرم در سیلوئت لباسها نیز با همین روند تغییر میکند. لباسهای انتهایی کالکشن دارای جزییاتی بیشتر و شبیه اوت کوتور بود.
ارسال پاسخ