theme wordpress
معرفی برند ورساچه - مجله دنیای مد

معرفی برند ورساچه

معرفی برند ورساچه

برند ورساچه یکی از برندهای مشهور مد و فشن در جهان، توسط جیانی ورساچه در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد. این خانه مد ایتالیایی، امروزه یکی از بزرگترین برندهای جهان محسوب می شود. در ادامه این مطلب از مجله دنیای مد با بیوگرافی از برند VERSACE آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در ۲ دسامبر ۱۹۴۶ در رجیو کالابریا متولد شد. پدرش فروشنده و مادرش طراح لباس و خیاط لباس های مجلسی بود. در نتیجه از همان کودکی، جیانی به طراحی لباس علاقمند شد.

او همه چیز درباره خیاطی و دوخت لباس را از مادرش آموخت. جیانی اولین لباس‌ها طراحی خود را در سال ۱۹۷۲ در مزون مادرش به فروش رساند. وی از سن ۲۲ سالگی طراحی لباس را به صورت نیمه حرفه‌ای، آغاز کرد، اما تا ۲۵ سالگی در میلان و در رشته معماری تحصیل می‌کرد. جیانی در میلان برای چند برند معروف مانند ماریو ولنتینو، کالاهان و کامپلیس طراحی لباس انجام می داد.

عکس بچگی جیانی ورساچه

تاسیس برند ورساچه

جیانی ورساچه برند خود را با همراهی برادر بزرگترش سانتو، در سال ۱۹۷۸ تاسیس کرد. وی اولین بوتیک خود را نیز در همین سال در شهر ویادلا اسپیگای میلان افتتاح نمود. اندکی بعد خواهرش دوناتلا نیز به این مجموعه اضافه شد.

نخستین کالکشن لباس زنانه این خانه مد در مارس ۱۹۷۸ و نخستین کالکشن لباس مردانه این برند در سپتامبر همان سال به نمایش درآمد.

خانواده ورساچه

توسعه و موفقیت برند

فعالیت های اولیه ورساچه بازتاب جهانی زیادی در دنیای مد نداشت. تا اینکه صاحبان برند تصمیم گرفتند با “ریچارد اودون”، عکاس مشهور امریکایی، همکاری کنند. اودن عکس های تبلیغاتی از مجموعه های جیانی را تهیه کرد. و این کار باعث شد تا افراد زیادی با ویژگی های منحصربفرد و سبک خلاقانه و غنی برند Versace آشنا شوند.

افزایش طرفداران برند باعث شد تا جیانی ورساچه در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه چشم طلایی برای بهترین طراحی لباس زنانه در پاییز و زمستان شود.

در سال ۱۹۸۲، ورساچه لباس هایی از جنس زره زنجیری (فلزی) به نام “اورتون” عرضه کرد. در سال ۱۹۸۵ برند ورساچه مارک Instante را عرضه کرد. این برند محصولاتی مشابه سبک و خیاطی برند Versace، اما ارزانتر از ارائه می داد. در سال ۱۹۸۶، جیانی ورساچه مدال افتخار جمهوری ایتالیا، لقب شوالیه هنر، و جایزه “Grande Medialle de Vermeil de la Ville de Paris” را از ژاک شیراک کسب کرد.

اولین مجموعه طراحی لباس زنانه سطح بالا خود را در سال ۱۹۸۹ و در پاریس با عنوان آتلیه ورساچه افتتاح کرد. “پیراهن هایی برای اندیشیدن” نام نمایشگاه Versace بود که کارهای گذشته برند در دنیای مد را بازگو می کرد و در Sforzesco Castle میلان برگزار شد.

اولین ادکلن برند در سال ۱۹۹۱ به بازار عرضه شد. جیانی در سال ۱۹۹۳ برند جایزه اسکار مد امریکا از CFDA شد. و در همین سال اولین خط تولید لباس کودک با عنوان “ورساچه جوان” را راه اندازی نمود.

جیانی ورساچه در حال پرو لباس مدل

لوگو برند ورساچه

یکی از لوگوهای زیبا در میان برند های لباس، لوگو Versace است. این طرح از برگرفته از الهه یونانی به نام “مدوسا” می باشد. در افسانه های یونایی، این طور بیان شده که اگر مدوسا به چشمان کسی نگاه کند، آن فرد تبدیل به سنگ خواهد شد. یعنی مدوسا افراد را مجبور می کرد تا عاشقش شوند.

و دلیل انتخاب این لگو برای برند ورساچه، این روایت است که جیانی ورساچه و دوناتلا در دوران کودکی در بناهای تاریخی روم باستان بازی می کردند. که آنجا چهره الهه مدوسان درج شده روی یکی از ساختمان ها را می بینند. و همین موضوع باعث می شود، جیانی برای برند خود از این تصویر استفاده کند.

لوگو برند ورساچه

سبک برند

طراحی های برند ورساچه در لباس ها، بین ظرافت، جذابیت و هنر عامیانه در حرکت است. جیانی همیشه در طراحی هایش از میراث زادگاهش، ایتالیا جنوبی، طرح ها، جنبش های هنری و تاریخ مد بخصوص هنر یونانی رومی الهام می گرفت. همچنین علاقه و عشق زیادی به هنرهای معاصر نیز در کارهای او دیده می شد. چاپ های گرافیکی آثار هنری، استفاده از رنگ های روشن با طراوت، چاپ های جالب جسورانه و برش های ظریف و خاص، طراحی لوکس، خطوط صاف و جذاب از فاکتورهای قابل اشاره در مورد کارهای برند ورساچه در دنیای مد هستند.

جسارت و علاقه ورساچه در ارائه طرح‌های جدید به مرور زمان شکوفاتر شد و در سال ۱۹۸۹ وی نخستین مجموعه اوت کوتور را طراحی کند.

جیانی ورساچه در کنار مدل های لباس کالکشن خود

مرگ جیانی و ادامه فعالیت برند

جیانی ورساچه در ۱۵ جولای سال ۱۹۹۷ در میامی فلوریدا، توسط فردی به نام “اندرو کونانان”، کشته شد.
بعد از مرگ جیانی، دوناتلا خواهر او مدیریت برند ورساچه را بدست گرفت و برادر بزرگترش سانتو ورساچه (Santo Versace) مدیرعامل شد. دوناتلا با مدیریت خود توانست از میراث برادرش به خوبی محافظت کند. در سال ۲۰۰۴ دوناتلا برنده جایزه مد از هامبورگ شد.

دوناتلا در سال ۲۰۰۹، کریستوفر کین (Christopher Kane) را مسئول خط تولید این برند کرد. که باعث تحول بزرگی در این برند شد.
امروزه برند ورساچه در حوزه محصولات مختلفی، مانند لباس های زنانه و مردانه و بچگانه، عطر، کیف، کفش، مبلمان، جواهرات و … فعالیت چشم گیری دارد.

دوناتلا ورساچه
error: Content is protected !!