theme wordpress
نقدی بر برند ایرانی تن درست - مجله دنیای مد

نقدی بر برند ایرانی تن درست

آشنایی با برند ایرانی تن درست

هدف برند تن درست، تولید پوشاک باکیفیت تهیه شده از الیاف طبیعی است. محصولات این برند ایرانی در سه لاین پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه دسته بندی می شود. در این مطلب از مجله دنیای مد، قصد داریم تا نقدی بر برند پوشاک ایرانی تن درست داشته باشیم.

تاسیس برند تن درست

خالق برند تن درست دو فرد به نام بابک اخوان و مرجان صدرالعلمایی هستند. این دو زوج جوان، با وجود مشکلات سر راهشان، یکی از تولید کنندگان لباس با الیاف طبیعی هستند.

بیوگرافی طراحان برند

بابک اخوان بلورچیان، متولد دی ۱۳۵۶ است. او در رشته مهندسی مکانیک پذیرفته شد. اما در دانشگاه به ادبیات و هنر علاقه‌ پیدا کرد. این علاقه باعث نزدیکی بیشتر با دانشجویان این رشته شد.

در دی ۱۳۸۱، مرجان، خواهر یکی از دوستان دوران دانشگاهش را می‌بیند و بعد از مدتی با هم ازدواج کردند. این زوج برای تشکیل زندگی، راهی گیلان و شهر بهشهر می‌شوند.

بعد از گذشت زمانی، تصمیم می گیرند  کار کنند و در بازارچه‌ها محصولات خود را مثل شلوار، روسری، لباس‌های گرم در زمستان و انواع خوراکی‌های محلی و … را بفروشند.

بابک اخوان و مرجان صدرالعلمایی خالقان برند تن درست

بابک و مرجان، خالقان برند تن درست

بعد از چند سال کار یک مغازه در مجتمع صنایع دستی فرمانیه اجاره کردند و محصولات خود را بدون هیچ مارک و برندی فروختند. تنها اسم (پوشاک الیاف طبیعی) سر در مغازه‌شان زده شده بود.

با گذشت چند سال، این دو زوج برند خود را راه اندازی کردند. در ابتدا نام برند “درست” بود. اما به مرور نام برند به “تن درست” تبدیل شد.

محصولات تن درست

برند تن درست محصولات متنوعی دارد. تمام این محصولات، با الیاف و پارچه‌های طبیعی تولید شده است. ظاهر زیبا و کیفیت بسیار بالای این تولیدات، دوستداران زیادی دارد.

سبک محصولات برند تن درست

سبک کارها این برند، کژوال و گاهی اوقات مینیمال است. بعضی از لوک های زنانه و مردانه که به عنوان ست زوج درنظر گرفته شده اند، تعادل بصری در آن‌ها رعایت شده است. همچنین برای هر لوک یک نام تعیین شده، که خیلی بهتر از یک کد در یاد مخاطب می ماند.

توجه به جزئیات گرافیکی و تناسب بین این جزئیات از دغدغه های برند تن درست است. اگرچه هدف این برند بیشتر تولید کالکشن کپسولی است، اما با یک کالربلاکینگ عالی روبرو هستیم. بهتر است برای خلاقانه تر بودن لباس ها، روی برش لباس ها تامل بیشتری شود.

سبک محصولات برند تندرست

انتقادات از تولیدات برند

در برخی لوک ها گریزی به برش های جدید می بینیم. اما با این حال، مناسب تر است که تعداد این مدل ها بیشتر شوند.

اگرچه نقش و نگارهای کوچک موتیف زیبایی به وجود آورده‌اند؛ اما باید مدرن تر باشند. چنانچه می خواهید از آنها به عنوان امضای شخصی برند استفاده کنید، بهتر است جستجوی بیشتری درباره طرح های سنتی ایرانی و ترکیب آنها با مدل های مدرن تر گلدوزی ها داشته باشید.

یک طراحی خلاقانه صرفا پیچیده نیست. فشن شوهای کلوین کلین و جیل سندر، باعث محکم شدن پایه های استایل مینیمال بودند. که آغازگر توجه بیشتر به استایل کژوال شد. در اکثر کالکشن ها یک طرح هربار کامل تر می شد.

بنابراین ما به دنبال اتفاقی نو در تندرست هستیم.

پیشنهادات برای بهتر شدن برند

امروزه زنانی هستند که نمی خواهند روی پیراهن خود گلدوزی داشته باشند. بلکه به دنبال برشی جدید در شومیز یا سارافونی هستند که به آنها در عین راحتی، حس خوبی در موقع حضور در محل کار شخصی خود می دهند. مدلی که در عین تک رنگ و ساده بودن، اسمارت کژوال باشد. بهتر است این سبک کار نیز در، طراحی‌های این برند قرار بگیرد.

سایت برند

طراحی سایت به درستی انجام شده و هر چه بیشتر تلاش شده تا مخاطب در پروسه‌ی انتخاب و خرید با مشکل مواجه نشود. توضیح درباره کالا و سایزبندی درست از جمله موارد مهمی هستند که توجه مشتری را جلب می کنند. اما ایرادات نگارشی در توضیحات را نیز نباید نادیده گرفت.

شاید تنها نکته ای که باقی می ماند، بخش عکاسی لوک ها باشد، که بهتر است با روش خلاقانه تری صورت گیرد. چرا که مدل ها استایل راحتی دارند و این راحتی در نوع نگاه و ایستادن و حتی آرایش چهره نیز­ باید به چشم بخورد.

خرید پوشاک تولید شده از الیاف طبیعی لذت بخش است. اما نمی توان تاثیر یک عکس را نادیده گرفت. بنابراین بهتر است عکس های بیشتری از جزئیات لباس نشان داده شود و عکاسی از مدل ها نیز مبتکرانه تر باشد.

نکات مثبت برند تن درست

نکات مثبت برند

ایجاد لوک های زوج و استایل هایی بی نقص برای نمایش لباس حس خوبی به مخاطب منتقل می کنند. و به آنها برای ساخت ست های جدید خود ایده می دهند.

توجه به نوع پوشش سایر کشورهای آسیایی و ایرانیزه کردن آنها نیز تشویق برانگیز است. پس پیشنهاد می شود بر این نکته تمرکز نموده و در استفاده از جزئیات جدیدتر تامل بیشتری صورت پذیرد.

هدف از این توضیحات، ارائه انتقادات و پیشنهادات نسبت به عملکرد و تولیدات این برند است. یک تحلیل شخصی که به دنبال آشنا کردن مخاطب با برندهای ایرانی است.

error: Content is protected !!