ماراتن طراحان مد در دوران کرونایی بالاخره در هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۱ به پایان رسید. در ادامه مطلب از مجله دنیای مد با خلاصهای از بهترین های فشن ویک 2021 همراه باشید.
بهترین دستاورد فشنشوی امسال پاریس، اثبات این نکته بود که استایل شخصی هیچوقت نمیتواند از بین برود حتی در رویارویی با همه گیری کرونا. توقف نهایی ما در مسیر ماه مد بررسی برخی از بزرگترین برند های لوکس پاریس، از کریستین دیور تا لوئی ویتان و استعدادهای جوان درخشان را در بر میگیرد.
میو میو
برند Miu Miu مجموعه بهار خود را بصورت مجازی و در یک استادیوم بیضوی که توسط AMO ساخته شده است به نمایش درآورد؛ که این ایده از رویدادهای ورزشی الهام گرفته شده بود.
میوچیا پرادا در این مجموعه بهار ۲۰۲۱ احساسات ورزشی را در لباس های جوانانه، شاد و مدرن منعکس می کند. دامن های کوتاه سنگدوزی شده، شورت های کوتاه، پیراهن های توری، کت های بامبر و کفش های کتانی منعکس کننده ایده از میوچا بود.
شنل در هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۱
برند شنل آخرین نمایش برای فصل بهار ۲۰۲۱ را بصورت یک ویدیو تیزری منتشر کرد. المان های موجود در این فیلم بصورت واضح نشان میداد که ویرجینی ویارد برای بهار ۲۰۲۱ از سینما و هالیوود الهام گرفته است.
مجموعه بسیار شاد، جسورانه و کاملاً جوانانه بود، تی شرت هایی با حروف شنل، لباس های سیاه و سفید، جین تنگ، شلوارک چرمی و شلوارهای کاپری صورتی و لباس های لایهای توئیدی از نکات برجسته این کالکشن زنانه بهاری برند Chanel بود.
جیامباتیستا والی
برای بهار / تابستان 2021 ، جیامباتیستا والی برای الهام گرفتن به ایتالیا رفت و مجموعه فصل جدید را براساس “طبیعت شکوفا مدیترانه” بنا نهاد. این مجموعه که شامل چاپهای گرمسیری، لباسهای ریزورت و رافلها بود که از طریق یک ویدئو و به صورت دیجیتالی ارائه شد. لباس هایی در پالت پاستلی و در استایل لباس های کوتاه، دامن هایی چیندار و طبقهای که ظاهری زنانه و شیک و جذاب هستند.
لویی ویتان در هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۱
همیشه میتوانید روی لویی ویتان حساب کنید تا هفته مد پاریس را با صدای بلند خاتمه دهد. ابتکار این برند در برپایی این فشن شو، امکان دید ۳۶۰ درجه برای مهمانان غیرحضوری بود. مدیر خلاقیت برند، نیکولاس گسکوییه، سخنان قدرتمندی در مورد آینده بدون جنسیت مد ارائه داد.
نمایش کالکشن بهار ۲۰۲۱ در جایی بین گذشته و حال مخلوط شده بود و بسیاری از لباس ها بدون جنسیت طراحی شده بود و شباهت زیادی به سیلوئیت علمی – تخیلی دهه ۸۰ داشت. بلیزرها گشاد، شلوارهای دمپا گشاد و چین دار و لباس هایی راحت و آزاد از مشخصه این مجموعه بود که نوعی آزادی را به بیننده القا میکرد. کمربندها در مجموعه وقتی با لباس های چاپی گرافیکی ست می شوند، بسیار جلب توجه میکرد.
تام براون
برخی از طراحان برای زندگی در خانه آماده می شدند، در حالی که برخی مانند تام براون همیشه خیال انگیز، آرزو داشتند روزهایی را بگذرانند که خیلی بالاتر از سطح زمین هستند. این کالکشن به صورت ویدئویی ارايه شد و مورد تحسین بسیاری از طرفداران دنیای مد و فشن قرار گرفت.
کل مجموعه در رنگ های سفید و کرم از ظاهری شیک و اسپرت با پارچه های پشمی، پنبه و ترمه تشکیل شده بود. دامن های چین دار بلند، جلیقه ها، شلوارهای بریده بریده، کت های بلند و کلاه های زیبا مانند لباس های آینده نگرانه برای گذراندن قرنطینه بودند.
دیور در هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۱
مد و فرهنگ فکری اغلب با هم در Dior برگزار می شود و مجموعه بهار 2021 ماریا گراتزیا چیوری (Maria Grazia Chiuri)، که در دوران تحولات گسترده جوامع، از این قاعده مستثنی نبود. این طراح این مجموعه زنانه بهاری را از مقاله ژرمانو سلانت با عنوان “To Cut Is to Think” الهام گرفته است.
ماریا چیوری گفت: “زندگی ما تغییر کرده و ما بیشتر در خانه می مانیم. لباس های ما باید نشان دهنده این سبک جدید زندگی باشند.”
پیراهنها و شلوارهای گشاد با طرح کلاژ، چاپ گل با الهام از هنرمند آوانگارد ایتالیایی، لوسیا مارکوچی، لباسهایی زیبا که در عین سادگی و راحتی، دوست داشتنی و نمادی از زنانگی و ظرافت نیز میباشند.
شیاپارلی
سورئالیسم هسته اصلی DNA برند شیاپارلی (Schiaparelli) است. بنابراین دانیل رزبری (Daniel Roseberry)، مدیر هنری برند، از برخی نقوش مورد علاقه بنیانگذار برند السا شیاپارلی، از جمله خرچنگ دریایی و همچنین استفاده از ماسکها و اکسسوریهای طلایی در این کالکشن استفاده کرده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
رزبری تمرکز خود را روی نقاشی های دستی بر روی پارچه هایی قرار داده بود، و این نقش و نگارها را می توان بر روی جین، مانتو از جنس جیر نازک و لباس شب از جنس کرپ دید. او برای طراحی این مجموعه روی آثار مانه (Manet) و دگا (Degas) مطالعات بسیاری انجام داده است.
بلمان
مانند بسیاری از طراحان این فصل اولیویه روستینگ، مدیر خلاق برند بلمان (Balmain)، از سبک زندگی جدید کار در خانه الهام گرفته است. مهمانان برای نمایش این شو با ویدیو از راه دور به سالن آمدند و شاهد کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند بالمین بودند.
اولیویه با ادای احترام به پیر بلمان، بنیانگذار برند، در این کالکشن طرح پارچههای دهه ۱۹۷۰ را احیا کرد، طرح پارچهها از هزارتوی باغهای رنسانس در فرانسه الهام گرفته شده است. پیراهن های لخت، رنگ های نئونی، سرشانه های تیز و شلوارک های دوچرخه سواری از آیتم های زیبا و شاخص مجموعه بهار ۲۰۲۱ بود.
ژیوانشی در هفته مد پاریس بهار ۲۰۲۱
مجموعه بهار / تابستان ۲۰۲۱ از ژیوانشی اولین مجموعه از مدیر خلاقیت جدید برند، متیو ویلیامز بود. طراح برند را به جهت جدیدی هدایت کرد، اما به اصل برند ژیوانشی نیز پایبند بود. او این مجموعه را “با اشاره به گذشته، حال و آینده” توصیف کرد و همچنین حس جشن را برای کسانی که می خواهند لباس بپوشند به ارمغان آورد. ویلیامز کت های جسورانه و لباس های فرم دار و برش هایی با سیلوئیت های کاملاً زنانه و قدرتمند را در این مجموعه به نمایش گذاشت.
کنزو
فیلیپه اولیویرا باپتیستا، مدیر خلاق کنزو، کالکشن آماده پوشیدن بهار ۲۰۲۱ خود را با الهام از زنبورداران طراحی کرد. طراح معتقد است ایده لباس زنبورداران، میتواند پوشش مناسبی برای مبارزه با کرونا باشد. لباس های تزئین شده با گل های چاپی، پارکاهای سبک و لباس های ورزشی در سایه های پررنگ از جمله مدل های کالکشن بهار و تابستان ۲۰۲۱ برند کنزو (Kenzo) است.
بلمان و دیور عالی بودن